به طور معمول همه خانوم های خونه دار قبل از اسباب کشی و جا به جایی به یه خونه ی جدید و نو میوفتن به جون خونه هاشون و از ریز تا درشت وسایل رو یکی یکی خوب تمیز می کنن . از اون جایی که سر و کار خانومای خونه دار تو این روز های حساس اکثرا با مواد شوینده هست و سلامتی شما خانومای خونه دار خیلی برای شرکت باربری شیخ بهایی اهمیت داره ما تصمیم گرفتیم تا طی این مطلب نکاتی رو که تو استفاده درست از مواد شوینده و جلوگیری از آسیب رسیدن به سلامت شما از اهمیت بالایی برخوردار هست رو بهتون گوشزد کنیم تا با خوندن این مطلب بتونید به راحتی و با آرامش خاطر پروسه سخت تمیز کار وسایل قبل از جابه جایی رو انجام بدید. (البته شرکت باربری شیخ بهایی با داشتن کارگر هایی ماهر و زبده آمادست تا بار این کار سخت رو از روی دوش شما خانوم های خونه دار برداره و این مسئولیت رو بعهده بگیره).

با توجه به پیشرفت علم این روز ها کارخانه های مواد شوینده ، روز به روز در حال توسعه دادن تولیداتشون هستن . شوینده هایی مثل سفید کننده ها و محصولاتی مثل اون ها هر روز توی این کارخونه ها تولید میشن تا بتونن کار شما رو در پروسه نظافت وسایلتون سرعت بدن و راحت تر کنن ، که موفق هم بودن .
البته یه نکته ی مهمی هست اونم این که نباید بخاطر پیشرفت علم و ورود مواد شیمیایی به زندگی هامون از مواد طبیع و مصارف مهمشون غافل بشیم مواد طبیعی گوناگونی مثل نمک طعام ، آب لیمو ترش ، گلیسرین ، سرکه سفید ، جوش شیرین و ... این ها هم همگی موادی هستن که شما میتونید برای لکه بری و سفید کردن وسایلتون تو پروسه نظافت منزلتون ازشون استفاده کنید اما خب همه ما میدونیم که این مواد طبیعی به تنهایی برای انجام کار های ما کافی نیستن برای همین خواه نا خواه ما مجبور به استفاده از مواد تمیز کننده شیمیایی کارخونه ای میشیم که استفاده ازشون نیاز به رعایت یک سری نکات خیلی مهم رو داره که در زیر ما براتون توضیح میدیم .
اولین و مهمترین نکته ای که باید بهش توجه بشه این که : مواد شوینده ، ضدعفونی کننده و سفید کننده رو حتما حتما داخل یه کمک قفل دار یا قفسه ی بلند که در دسترس بچه ها نباشه بذارید . (گذاشتن این جور مواد داخل کابینت های پایینی آشپزخونتون بخاطر قابل دسترسی بودن برای بچه ها بسیار خطرناک و ممکن اتفاقات جبران ناپذیری رو به دنبال داشته باشه) .

اگر وسط کار اسباب کشی هستید و سخت مشغول تمیز کاری وسایلتون و توی خونه بچه ی کوچیک دارید ، یادتون باشه حتما و حتما و حتما قبل از رفتن از اون محل حتی برای یه زمان کوتاه بچه رو تنها نذارید و یا مطمئن بشید کسی هست که مراقبش باشه یا با خودتون ببریدش .
نکته ی دیگه ای که خیلی حائز اهمیت تو این مورد این که اگر برچسب روی اون ماده کنده شده حتما روی بسته ی مواد شویندتون یه برچست که اسمش روش نوشته شده بزنید و بنویسید که خوردنی نیست .

قبل از استفاده از مواد شوینده برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پوستتون حتما از دستکش استفاده کنید .

اگر میخواید از مواد سفید کننده یا اسید ها استفاده کنید خیلی با مراقبت رفتار کنید و مواظب باشید مواد به پوست ، چشم یا حتی لباستون نپاشه .

حتما حتما اگر بر اثر بی احتیاطی مقداری از مواد به داخل چشمتون پاشیده شد چشمتون رو خوب با آب زیاد بشورید .

زمانی که تو محل های در بسته مثل سرویس بهداشتی از این جور مواد استفاده میکنید حتما پنجره و لای در رو باز بذارید ، یا هواکش رو روشن .

نکته ی بسیار مهم دیگه هم این که برای شست و شوی مواد بعد از استفاده هرگز و هرگز و هرگز از آب داغ استفاده نکنید چون در این صورت بخار های سمی تولید میشه که میتونه باعث مسمومیت تنفسی و یا خدای نکرده مرگ بشه.
حتما مواظب باشید که زمان استفاده از این مواد شیمیایی که قابل اشتعال هم هستن نزدیک شعله ی آتیش نباشید تا بخاطر این جور بی احتیاطی های کوچیک خدای نکرده یه آتیش سوزی بزرگ اتفاق بیوفته .

یادتون باشه که هیچ وقت هیچ وقت هیچ وقت مواد شوینده رو با هم ترکیب نکنید .

اگر برای تمیز کردن سطحی از یک مواد شوینده استفاده کردید و مشکلتون رو حل نکرد اول با یه دستمال تمیز خوب اون مواد شوینده رو از روی سطح پاک کنید و بعد از مواد شوینده جدید استفاده کنید .

تصویر اصلی محتوا

پرسش و پاسخ