اختصاص ساخت تونل استقلال به وزارت حمل و نقل تاجیکستان

اختصاص ساخت تونل استقلال به وزارت حمل و نقل تاجیکستان

تین نیوز | تونل استقلال در مسیر دوشنبه-خجند در شمال غربی تاجیکستان پس از بازسازی طی مراسمی رسماً از طرف شرکت ایرانی به وزارت حمل‌ونقل تاجیکستان تحویل شد.

 

شرکت پیمانکار ایران عملیات ترمیم تونل استقلال در مسیر «دوشنبه»- «خجند» را به اتمام رساند و طی مراسم رسمی آن را به وزارت حمل‌ونقل تاجیکستان تحویل داد.

این مراسم با حضور معاون وزیر حمل‌ونقل تاجیکستان و نماینده شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه، جمعی از مقامات وزارتخانه‌های مرتبط و نمایندگان استانداری سغد در محل پروژه برگزار شد.

در ادامه طرفین از پروژه بازدید کرده و جزئیات فنی آن را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند. در انتهای بازدید متن صورتجلسه تحویل پروژه به امضا رسید. گارانتی یک‌ساله پروژه توسط مجری ایرانی از موارد توافق شده 2 طرف می‌باشد.

تونل استقلال (انزاب) در سال 2006 توسط شرکت ایرانی به بهره‌برداری رسید اما با گذشت چند سال از ساخت نیاز به بعضی اقدامات از جمله تکمیل روشنایی این تونل داشت.

این تونل علاوه بر ایجاد مسیر دسترسی دائمی در تابستان و زمستان مسیر جاده «دوشنبه» به «خجند» را حدود 60 کیلومتر کوتاه و مسیر شمال و جنوب تاجیکستان را به هم متصل می‌کند.

قرارداد حفاری این تونل در سال 2003 میلادی بین وزارت حمل ونقل تاجیکستان و شرکت صابر از ایران به ارزش 39 میلیون دلار به امضا رسید.

تصویر اصلی محتوا