افزایش 50 درصدی ظرفیت سفرهای خارجی جاده‌ای در نوروز 95

افزایش 50 درصدی ظرفیت سفرهای خارجی جاده‌ای در نوروز 95

تین‌نیوز| مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص سفرهای نوروزی 95 بیان داشت: علاوه برافزایش 10 درصدی ناوگان حمل و نقل جاده ای استان، ظرفیت سفرهای خارجی نیز 50 درصد افزایش یافته است.  
 
به گزارش خبرنگار تین نیوز، حمیدرضا شهرکی ثانوی در نشست خبری که امروز 15 اسفندماه در اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران برگزار شد؛ در پاسخ به سؤال خبرنگار تین‌نیوز مبنی بر اینکه «چه نوع خدماتی در پایانه‌ها تخلف محسوب می‌شود؟» اظهار داشت: حمل بار تجاری، اثاثیه، جنازه، مواد آتش‌زا با اتوبوس ممنوع است؛ اما با توجه به وجود یک شبکه مویرگی مسافر باهدف جابجایی بار، مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته و در اختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار گرفته است.
 
 این مقام مسئول با اشاره به سقف یک‌تن و 600 کیلوگرمی یک اتوبوس برای حمل بار اظهار داشت: یک مسافر می‌تواند علاوه بر توشه 20 کیلویی، 20 کیلو بار مازاد با نرخ 2.5 درصد کل قیمت بلیت به ازای هر کیلوگرم حمل کند.

وی افزود: سال گذشته 15.2 درصد کل جابجایی‌های سفرهای نوروزی کشور در استان تهران اتفاق افتاده است. همچنین 97 درصد سفرهای نوروزی استان تهران به مقصد بیرون از استان و تنها سه درصد به داخل بوده است.

مدیرکل اداره حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران با اشاره ‌به پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی حدفاصل 11-14 اسفندماه سال جاری بیان داشت: درمجموع این چهار روز بلیت 25 هزار و 462 صندلی به‌صورت اینترنتی پیش‌فروش شده است که 12 هزار و 214 صندلی در روز یازدهم، پنج هزار و 741 صندلی در روز دوازدهم، چهار هزار و 666 صندلی در روز سیزدهم و دو هزار و 642 صندلی در روز چهاردهم پیش‌فروش شده است.

شهرکی ثانوی در ادامه از افزاش ظرفیت 50 درصدی سفرهای خارجی از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای برای نوروز 95 خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته هفت هزار و 500 نفر با استفاده از 400 دستگاه اتوبوس به کشورهای خارجی سفر کرده‌اند.
وی با بیان اینکه «پیش‌بینی‌ها حاکی از بروز سه موج سفر در حمل‌ونقل جاده‌ای است» بیان داشت: بر همین اساس دوربین‌های تردد شمار از 63 به 83 دستگاه افزایش پیدا کرده است. همچنین وقوع اختلاف آماری نسبت به مدت مشابه گذشته به دلیل پایش نقاط جدید است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران یادآور شد: طی این مدت با شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی به‌منظور سوخت‌رسانی و تأمین سوخت موردنیاز پایانه‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی هماهنگی صورت گرفته است. همچنین طبق مذاکره با مراکز آموزشی نظامی، تصمیم بر ایجاد یک گروه شش‌نفره برای مشخص شدن میزان تقاضای سفر کادر و دانشجویان این مراکز به مقاصد مختلف تا قبل از شروع تعطیلات نوروزی گرفته شد.

شهرکی ثانوی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته میان اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران و سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران تصریح کرد: به دستور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، یک گروه راهبردی در تهران مستقر شده که یکی از مهم‌ترین مباحث ستاد نوروزی است.

وی افزود: همچنین گروهی متشکل پلیس راهور ناجا و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به منظور سرکشی و نظارت بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی تشکیل شده است.

مدیرکل پایانه‌های حمل‌ونقل استان تهران به اعزام گروه‌های بازرسی محسوس و نامحسوس در پایانه‌ها و مجتمع‌های خدماتی-رفاهی و همچنین امداد خودرو اشاره کرد و گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته طرح‌های نظرسنجی در پایانه‌ها خواهیم داشت. همچنین مردم می‌توانند شکایت‌ها، انتقادها و پیشنهادهای خود را به سامانه پیام کوتاه 02188907003 و 3000143 منتقل کنند یا به‌طور مستقیم با شماره تماس پایانه‌های چهارگانه تهران همچون بیهقی 88506602 پایانه جنوب 55185463، پایانه شرق 77865679 و پایانه غرب 44658892 است.

 شهرکی با اشاره به افزایش ظرفیت مسافر در نوروز 95 نسبت به سال گذشته گفت: ظرفیت جابه‌جایی مسافر در نوروز امسال بیشتر از 10 درصد نخواهد بود و طبق پیش‌بینی‌ها انجام‌شده برای امسال میزان روزانه سه هزار و 500 دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری برای جابه‌جایی مسافر در نظر گرفته شده‌است.

مدیرکل پایانه های حمل ونقل استان تهران بیان کرد: در طرح نوروزی سال گذشته حدود دو میلیون و 400 هزار مسافر توسط 69 هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل عمومی از استان تهران به مقاصد برون شهری جابجا شده اند.

این مقام مسئول از افزایش 15 درصدی قیمت بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی در طرح نوروزی خبر داد و گفت: در این نرخ گذاری دولت هیچگونه دخالتی نداشته و بخش خصوص با سازمان حمایت از مصرف کنندگان به توافق رسیده اند.
 

تصویر اصلی محتوا