علت اصلی تلفات راهها بالا بودن سهم حمل و نقل جاده ای است

علت اصلی تلفات راهها بالا بودن سهم حمل و نقل جاده ای است

سمنان - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : اصلی ترین علت بالابودن تلفات سوانح جاده ای در ایران، سهم بالای حمل و نقل جاده ای است.
 
به گزارش ایرنا داود کشاورزیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان افزود : در نظام حمل و نقل کشور های پیشرفته مهم ترین سهم در حمل و نقل را شبکه ریلی بر عهده دارد که در ایران بیشترین سهم در این بخش به حمل و نقل جاده ای مربوط است.

وی اظهار داشت : ایران یک درصد از جمعیت دنیا دارد، اما سهم ایران از تعداد خودروهای ثبت شده و تلفات سوانح رانندگی جهان نیز 1.4 درصد است.
وی خاطرنشان کرد : اکنون در کشور هر روز ،حمل و نقل عمومی کاهش می یابد و حمل و نقل شخصی و استفاده از خودروی سواری رو به افزایش است که در نتیجه افزایش تلفات سوانح جاده ای را به دنبال دارد.
کشاورزیان کاهش تلفات سوانح جاده ای را نیازمند همکاری و تعاملی همگانی دانست و افزود : اولویت اول سازمان راهداری، تامین سخت افزاری و نرم افزاری ایمنی حمل و نقل جاده ای در کشور است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استفاده از تجهیزات پیشرفته و هوشمند نظارتی و کنترلی، آماده کردن راه ها، آشکارسازی نقاط حادثه خیز و ... را اقدامات ضروری برای افزایش ایمنی حمل و نقل در کشور عنوان کرد.
وی با اشاره به متوسط سن ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور گفت: متوسط سن ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس در کشور 12 سال و در حمل و نقل بار 17 سال است.
وی با بیان اینکه متوسط سن ناوگان حمل و نقل مینی بوس در کشور حدود 24 سال و بسیار بالاست، تصریح کرد: مالکان مینی بوس ها به لحاظ اقتصادی شرایط ضعیفی دارند و بهره برداران آن از اقشار ضعیف جامعه هستند که برای کمک به نوسازی این بخش، پرداخت یارانه بیشتر در دستور کار قرار دارد.
کشاورزیان به برجام و رفع تحریم های اقتصادی علیه ایران اشاره و خاطرنشان کرد : امیدواریم بااجرای برجام، تحریم ورود خودروهای پیشرفته حمل و نقل اروپایی به ایران برداشته شود تا کشور از این ناوگان که با فناوری و امکاناتی بهتر و مناسب برای سرنشینان همراه است، بهره مند شود.
رئیس سازمان رهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشار به بالا بودن حجم تصادفات در محورهای استان سمنان در مقایسه با متوسط کشور، استقرار استراحت گاه و مجتمع های بین راهی ،کنترل سرعت خودروها با حضور پررنگ تر پلیس و کنترل رفتارهای پرخطر رانندگان را موثرترین راهکارهای کاهش تصادفات و تلفات در جاده های استان سمنان دانست.
داود کشاورزیان به منظور شرکت در اولین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای در بستر آمایش سرزمین در دانشگاه آزاد واحد سمنان به این شهر سفر کرد.
استان سمنان هشت هزار کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که چهار هزار و 200 کیلومتر از این میزان، راه های اصلی استان هستند.
متوسط نسبت راه ها به وسعت و جمعیت در کشور 15 است ولی به دلیل وسعت و جمعیت پایین استان سمنان، تراکم راه نسبت با شاخص های وسعت و جمعیت کمتر از پنج است.
6103/6026 / 1539

 
 
انتهای پیام /*

تصویر اصلی محتوا