با توجه به اهمیت بالای پاکیزگی منزل برای خانم های خانه ، طبیعی است که هر کد بانوی ایرانی در زمان جا به جایی از مکانی به مکان دیگر یا همان اسباب کشی خودمان ، قبل از هر چیزی علاقه دارد که وسایلی که وارد خانه ی جدیدش می شود از قبل کاملا تمیز و مرتب شده باشند و ورود لوازم کثیف و خاک گرفته را به خانه ی جدید با شگون نمیدانند . در همین راستا شرکت باربری شیخ بهایی برای سهولت کار بانوان محترم در زمان اسباب کشی ، اطلاعات مفیدی در زمینه چگونگی تمیز کردن اسباب مختلف منزل در ذیل ارائه می دهد.

استفاده از اتو بعد از انجام اسباب کشی بخاطر تحت فشار بودن لباس ها و چین و چروک شدنشان بیشتر از روند عادی زندگی خواهد شد . طبعا با این وجود خانم های خانه دار بعد از انجام اسباب کشی با کوه عظیمی از لباس مواجه خواهند شد که همگی نیاز به یک اتو کشی مفصل دارند پس با تمام این ها بهتر است قبل از انجام بسته بندی وسایل و جا به جایی آن ها اتوی خود را به خوبی تمیز کنید . همان طور که مشخص است بعنوان اولین وسیله اتو را که امروزه تقریبا پر مصرف ترین وسیله برقی در خانه ها محسوب می شود انتخاب کرده ایم .

 

پاک کردن جرم داخل اتوان

رو به رو شدن با یک اتوی تمییز بعد از اسباب کشی قطعا کار شما را بسیار راحت تر خواهد کرد . از آن جایی که اتو‌ های بخار به دلیل نوع ساختارشان و استفاده از آب در مکانیزم کاریشان به علت املاح موجود در آب به مرور زمان جرم می‌گیرند و در نتیجه بعد از مدتی منافذ خروجی بخار شان با املاح بسته شده و به این خاطر بخار نمی تواند به راحتی از آن ها خارج شود ما به شما پیشنهاد میدهیم تا قبل از بسته بندی اتو کمی سرکه سفید در محفظه آب بریزید و بعد از یک روز اتو را روشن کرده و بگذارید بخار کند تا آب و گچ بسته شده در منافذ بخار آن به خوبی خارج شود.

حالا نوبت به تمیز کردن کف اتو شما می رسد
اتو های قدیمی تر که کفه ی تفلونی ندارند را حتما به خوبی تمیز کنید چرا که این نوع اتو ها در اثر تماس با پارچه زود کثیف می‌شوند. توصیه ما به شما این است که ابتدا بگذارید اتوی تان به خوبی داغ شود بعد کف آن را با یک پارچه ی کتانی کف آن را به خوبی تمیز کنید (پارچه را به چند لا شده در دست بگیرید تا به علت داغی اتو دستتان صدمه نبیند) سپس با پارچه ی آغشته به نمک یا چوش ‌شیرین جرم های کف اتو را کاملا پاک کنید.

 

تمیز کردن آب ‌میوه‌ گیری
نوشیدن یک لیوان آب میوه ی طبیعی بعد از یک اسباب کشی سخت و نفس گیر بهترین راهکار برای رفع خستگی خانواده ی شماست . لازمه تهیه آب میوه بعد از اسباب کشی تمیز و آماده کار بودن دستگاه آب میوه گیری شماست . برای حل این مسئله ما به شما پیشنهاد میدهیم که در زمان بسته بندی قبل از قرار دادن دستگاه آب میوه گیریان در جعبه مخصوص خودش آن را به خوبی تمیز کنید . از آن جایی که قسمت های قابل شست و شوی تمام آب میوه گیری ها بر اثر مصرف زیاد رنگ میوه ها را به خود می گیرند ما به شما پیشنهاد میکنیم که برای ازبین بردن این لک های آزار دهنده و خلاص شدن از شرشان یک تکه اسفنج را با ، یک دوم فنجان مایع سفید کننده ، یک چهارم فنجان جوش شیرین و چهار فنجان آب گرم را پس از خوب مخلوط کردن ، آغشته کنید و بر روی قسمت های مورد نظرتان بکشید تا لکه ها از بین برود . البته شما میتوانید به جای این کار آن قسمت ها از دستگاهتان را در این ماده که آماده کرده اید به مدت ده دقیقه قرار دهید و بعد به صورت کامل شست و شو و خشک کنید .

 

تمیز کردن ماکروویو

یکی ازمهم ترین و پر استفاده ترین لوازم برقی در آشپزخانه ها که بیشتر خانم‌های خانه با کثیف شدن مداوم و سخت تمیز شدن آن مشکل دارند مایکروویو است. خب اصلا نگران نباشید چون ما همراه شماییم و نمیذاریم این سختی ادامه پیدا کنه . پینهاد شرکت باربری شیخ بهایی به شما خانوم های محترم خانه دار برای تمیز کردن این وسیله پر کاراین است که :

در اولین مرحله یک لیمو ترش را از وسط به دو نیم تقسیم کنید

مرحله دوم کار این است که لیمو ترش نصف شده را داخل یک کاسه آب بگذارید

سومین کار این است که ، کاسه آب را داخل دستگاهتان قرار بدهید و دستگاه را روشن کنید تا آب داخل ظرف به درجه جوش برسد (حالا بگذارید پنج تا ده دقیقه آب و لیمو ترش داخل ماکروویوتان بجوشد)

و درآخر هم داخل دستگاه را به وسیله یک دستمال نخی خشک و تمیز کاملا پاک کنید .

البته برای تمیز کردن چربی های چسبیده به دیواره های ماکروویو استفاده از دستمالی که با آبِ لیمو ترش تازه یا الکل آغشته شده هم بسیار مفید است .

نکته ی بسیار مهم در این باره این است که هرگز هرگز و باز هم هرگز برای تمیز کردن ماکروویوتان از دستمال زبر ، سیم ظرف شویی و یا حتی اسکاج استفاده نکنید.

پیشنهاد ما برای به دردسر نیوفتادن شما و جلوگیری از چرب شدن دیواره های دستگاهتان این است که هنگام بخت و چز یا گرم کردن غذاهای چرب روی ظرف آن ها را با سلفونی بپوشانید.

 

تمیز کردن تلویزیون

به صورت معمول بعد از هر اسباب کشی روی صفحه ی تلوزیونتان پر از لکه های بزرگ و کوچیک می شود . که نتنها باعث جلوی بد تلوزیون شما می شود که کیفیت تصاویر را هم به هنگام تماشای آن پایین می آورد . برای پاک کردن این لکه ها مهم ترین عمل این است که قبل از هر کاری تلوزیونتان را خاموش کنید . (یادتان باشد که هیچ وقت صفحه تلوزیونتان را در حالت روشن تمیز نکنید) . الکل ماده ی خوبی برای از بین بردن و تمیز کردن لکه های روی صفحه دستگاهتان است . یکی دیگر از نکات حائز اهمیت هم در تمیز کردن ال سی دی تلوزیون این است که از دستما های حوله ای که پُرز دار هستند استفاده نکنید تا بعد از اتمام لکه برداری روی صفحه تان پُرزی نماند . برای تمیز کردن بدنه بیرونی تلوزیون هم پیشنهاد ما این است که از مایع براق کننده یا پارافین استفاده کنید از این روش هایی که گفته شد میتوانید برای تمیز کردن ضبط صوت دستگاه ویدئو و سایر دستگاه هایتان که رنگشان تیره هست استفاده کنید .

 

تمیز کردن جدار وسایل برقی
قسمت بیرونی دیواره‌های وسایل برقی را بعد از پاک کردن با دستمال مرطوب، به‌ وسیله پنبه آغشته به الکل صنعتی براق و تمیز کنید.

 

تمیز کردن لوازم خانگی
معمولا لکه های زرد موجود روی وسایل آشپزخانه (مانند : ماشین لباس شوی ، ماشین ظرف شویی ، یخچال آب میوه گیری و ... که اکثرا سفید رنگ هم هستند) بعد از پروسه اسباب کشی خیلی ناراحت کننده و نازیباست پیشنهاد ما برای رفع این لکه های زرد رنگ استفاده از محلولی با ترکیبات : نصف پیمانه مایع سفید کننده ، نصف پیمانه جوش شیرین و چهار پیمانه آب گرم است ، که یک تکه اسفنج یا ابر را بعد از ترکیب این مواد با هم ، به ماده ساخته شده آغشته کرده و روی لکه ها می کشید و بعد از گذشت ده دقیقه در صورت امکان آب کشی میکنید و اگر امکانش نبود با دستمال مرطوب پاک میکند. 


از بین بردن بوی بد یخچال
برای جلوگیری از بو گرفتن داخل یخچالتان در مراحل اسباب کشی دیواره های داخلی یخچال را به کمک ترکیبی از جوش شیرین و آب تمیز کنید . (دو قاشق جوش شیرین را در یک چهارم لیتر آب گرم به خوبی مخلوط کنید سپس دیواره های یخچال را به خوب با این ماده تمیز کرده و با یک دستمال خشک پاک کنید ) جوش شیرین یک ماده بسیار بسیار مناسب است برای جلوگیری از بوی بد گرفتن یخچال شما و از بین بردن آن.

تمیز کردن پشت یخچال

برای طولان تر شدن عمر یخچالتان یک پیشنهاد بسیار مهم و قابل استفاده این است که قسمت پشتی یخچال را در حالی که به پریز برق نباشد توسط جارو برقی غبار روبی کنید .

تمیز کردن قفسه‌های یخچال
قفسه‌ها و کشوهایی را که می‌توان بیرون آورد می‌توانید با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید و پس از خشک شدن دوباره در یخچال قرار دهید.

 

تصویر اصلی محتوا

پرسش و پاسخ