با گوگل مپ از ترافیک تهران خلاص شوید

با گوگل مپ از ترافیک تهران خلاص شوید

گوگل ترافیک لایه‌ای جدید از اطلاعات است که شرکت گوگل به اپلیکیشن کاربردی گوگل مپ افزوده‌است و اکنون کاربران ایرانی با استفاده از آن می‌توانند وضعیت لحظه به لحظه ترافیک تهران را نیز مشاهده کنند.

گوگل ترافيك وضعيت ترافيكي خيابان‌ها و مسيرهاي اصلي و مهم در شهرهاي 50 كشور جهان،‌از جمله ايران و تهران را در زمان حقيقي به نمايش مي‌گذارد. اين لايه جديد از داده‌هاي گرد‌آوري شده ازسيستم‌هاي جي‌پي‌اس گوشي‌هاي موبايل كاربران در سرتاسر جهان تغذيه مي‌شود.

گوگل مپ

گوگل مپ گوگل داده‌هاي غيرمتعارف،‌ مانند اطلاعات ماشين ويژه حمل پست را كه دفعات زيادي در خيابان متوقف مي‌شود و اطلاعات آن قابل استناد نيست را از اطلاعاتش حذف مي‌كند.

زماني كه گوگل بار اطلاعات زياد يا كمي از حضور كاربران مختلف در منطقه‌اي خاص به دست مي‌آورد،‌براساس اين اطلاعات رنگ خيابان‌ها و بزرگراه‌هاي شهر‌ها را روي نقشه‌اش تغيير مي‌دهد. رنگ‌هاي راهنماي جريان ترافيك در خيابان‌ها سبز، نارنجي، قرمز و زرشكي هستند كه به ترتيب از ترافيك سبك و روان تا قفل‌هاي ترافيكي را نشان مي‌دهند. براي استفاده از اين لايه جديد بايد وارد برنامه دسكتاپ يا اپليكيشن گوگل مپ شويد و در ليست ابزارهاي سمت چپ نرم‌افزار،‌روي ترافيك كليك كنيد. گوگل علامت‌هاي كوچك هشداردهنده‌اي را نيز براي آگاهي كاربران نقشه ايجاد كرده‌است كه انسداد مسير، ساخت و ساز، تصادف و رويداد‌هاي ديگر را در مسير حركت يا مسير مورد جستجوي كاربر به اطلاع مي‌رسانند.



منبع : اخبار و مقالات صنعت

تصویر اصلی محتوا