رسیدگی به بیش از 80 پرونده تخلف در بخش حمل و نقل

رسیدگی به بیش از 80 پرونده تخلف در بخش حمل و نقل

مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ایلام گفت: امسال به 85 پرونده تخلف شرکت‌های مسافری، باری و رانندگان متخلف رسیدگی شد.

«مهرداد جهانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: امسال به تخلفات 85 پرونده شرکت‌های مسافری، باری و رانندگان متخلف رسیدگی شده و بر اساس کمیسیون ماده 11 رسیدگی به تخلفات رانندگان، 50 مورد برخورد و صدور رأی اعم از تذکر کتبی، لغو کارت هوشمند به‌صورت یک ماه تا سه‌ماه و یا به‌صورت تعلیقی برای رانندگان متخلف انجام ‌شده است.

وی افزود: در این مدت به تخلفات 35 شرکت باری و مسافری رسیدگی شده که بر اساس گروه ماده 12 رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات باری و مسافری 14 مورد تذکر کتبی و 21 مورد ارسال پرونده تخلفات به ستاد مرکزی انجام شده است.

جهانی، عدم حضور مدیر فنی در محل شرکت، صدور صورت ‌وضعیت ممهور به مهر مدیر فنی بدون بازدید فنی از خودروها، رعایت نکردن مقررات و بخشنامه‌های حمل‌ونقلی(تمدید نکردن پروانه فعالیت شرکت)، صدور صورت ‌وضعیت یا بارنامه فاقد تجهیزات ایمنی، تردد در مسیری خارج از پروانه عبور، اضافه تناژ، مغایرت بار با محموله مندرج در بارنامه، رعایت نکردن حقوق مسافر و صدور صورت ‌وضعیت فاقد دفترچه ثبت ساعت را از عمده تخلفاتی شرکت‌ها مسافربری و باربری استان اعلام کرد.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ایلام ادامه داد: اساساً این اقدامات صرفاً تنبیه شرکت‌ها نیست، بلکه در نظر است خدمات‌رسانی شرکت‌ها اصولی‌تر در جهت رضایت‌مندی بیشتر باشد.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت آموزش قوانین و مقررات حمل‌ونقل به شرکت‌های حمل‌ونقل، این اداره‌کل برای آشنایی بیشتر رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل با هماهنگی تشکل‌های صنفی اقدام به برگزاری این‌گونه کلاس‌ها از جمله آموزش حمل‌ونقل مواد خطرناک، قوانین و مقررات، اخلاق حرفه‌ای و سلامت شغلی رانندگان، حمل‌ونقل ایمن بارهای ترافیکی و ... کرده که امید می‌رود با این اقدامات و رعایت قوانین و مقررات حمل‌ونقل از جانب شرکت‌ها ضمن بهبود خدمات‌رسانی شاهد کاهش آمار تصادفات در عرصه حمل‌ونقل جاده‌ای باشیم.

تصویر اصلی محتوا